Sidor

tisdag 1 maj 2012

Jag erkänner..............

......att det hjälper med mobil-appar.  Vaknade imorse och himmlen var blå.  Satte mig på balkongen med mitt kaffe, mobil och njöt av värmen.  När det gått 3 timmar var jag vrålhungrig och undrade när sonen skulle vakna, hade ju planerat brunch med bland annat ägg och bacon :-)

11.30 hördes ett ööhhhh sen stod han i köket och tryckte i sig 2 mackor och sa:  Jag ska äta lunch med pappa kl 12.00 vi ses.....  ehhhh och där stod jag

Men tack vare min mobil-app  som räknar kalorier så tryckte jag INTE i mig hela bacon pakettet till frukost. Denna app har räknat ut på ett ungefär hur många kalorier jag får stoppa i mig för att gå ner ca 0,5 i veckan baserat på mina uppgifter som jag lagt in om mig själv.

Därefter laddade jag ner Runkeeper, ´som jag tyvärr inte tog mig tid att lära mig innan jag tryckte på starta och gav mig iväg runt dammen, för varje 5 min så talade en kvinna om för mig hur långt jag hade gått och hur fort  - långsamt.   Jag gick och gick och tack vare värmen och alla killar som var ute och sprang så kändes det inte så jobbigt.   3 varv runt Pildammarna och jag hade gott samvete, la mig på en bänk och solade. 

Kan säga att förrut gott samvete fick jag världens solbränna, dock endast på vänster sida av ansikte och arm........men men man kan inte få allt.

Imorgon blir det jobb i Sth, hoppas det fortfarande blommar i kungsan.

8 kommentarer:

  1. Du har en modern telefon med finesser .
    Jag har min dotters gamla , men den fungerar bra åt mig . Tror inte jag skulle fatta något med dessa appar ;)
    Vi har inte så fint väder här i norr . Kallt , det kom t.o.m några snöflingor i morse .
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. snö nu !?!?!? inget vi vill ha. Nu är det vår.
      Det är ingen telefon det är en liten minidator man springer omkring med.

      :-)

      Radera
  2. Du får se till att sola andra sidan nästa gång ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej & tack för att du tittade in hos mig!
    Japp såna söner känns igen, alltid på språng...om
    dom inte sover, haha!

    Ha en fin helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah ja tonårskillar är nog ganska lika.

      Just nu har jag tvingat honom att ligga här bredvid och läsa sin läxa medans jag får en stund med datorn

      Radera
  4. Vad är det för kaloriapp du har? Kanske vore något för mig... :)

    SvaraRadera