Sidor

måndag 30 april 2012

Denna morgon..............

....har inte börjat bra !!!  Har dock svårt att hitta någon annan än mig själv att skylla mig.
Känner mig stor och fet.  Något hände när jag fyllde 40......det sa plöfs och jag började svälla.

Idag sitter jag med nytvättade jeans och kan knappt andas, och varför jag tvunget skulle stoppa ner min topp begriper jag inte för nu väller det ut på sidorna och tar jag ut toppen så är den skrynklig. 

Varför jag före middagen var tvungen att stoppa i mig en påse Ahlgrens bilar och varför jag efter middagen var tvungen att trycka i  mig ett toblerone kan jag inte förklara.

Jag skulle kunna skylla på PMS eller att jag  varit rökfri 4 veckor men det hjälper ju inte hur jag mår just nu med 18 valkar och aningssvårigheter.

Dessutom glider mitt nikotinplåster sakta men säkert neråt på kroppen just nu.......var kanske inte så bra att smörja in mig med lotion

Ikväll blir det pösiga kläder med utanpå blus !!!! Och imorgon börjar mitt nya liv !!!!




10 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar gossebyxor hela dan ;-)

    Vi avvaktar med det nya livet tills vi kommer hem :-)

    SvaraRadera
  2. Förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste ditt inlägg :-)) Hoppas du får en trevlig kväll i mjuka, pösiga kläder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en mycket trevlig kväll där jag hade karaktär att endast ta mat 1 gång, och endast en minibit av den extremt goda marängtårtan. Toppen hängde utanpå byxorna och skärpet låg kvar hemma ;-)

      Hoppas du också fick en bra kväll

      Radera
  3. Jag ler när jag läser ditt inlägg .Känner igen det där .....men när jag är hemma har jag alltid slapparkläder ;)
    Duktig du är som varit rökfri i 4 veckor !
    Du undrade vad potatispalt är , det kallas också pitepalt . Du kan googla på pitepalt bilder så ser du vad det är . Man blandar riven , rå potatis med mjöl och salt . Rullar till bollar , trycker in stekta fläskbitar och kokar i saltat vatten i ca 45 min. Äter dom med stekt fläsk , smör och lingonsylt .
    Kroppkakor tror jag man gör av kokt potatis . Men dom ser liknande ut .
    Ha en fin valborgsmässoafton
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. aha, men då är det samma som kroppkakor. Man kan göra det av både rå och kokt potatis men jag föredrar rå. Jag brukar har ovispad vispgrädde till, jättegott.

      Hoppas du fick en bra Valborg

      Radera
  4. Sådär tror jag att alla känner till och från, nu behöver jag visserligen inte gå ner i vikt, men jag sitter ofta och "bannar" mig själv för att jag äter små godis i budbilen istället för att äta "riktig lunch" eller en halv påse chips innan middagen - bara för att jag är hungrig.
    Fördelen är att man ALLTID får nya chanser att ändra på sina vanor, så kör hårt !!
    Det här klarar du :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har aldrig haft problem med vikten snarare tvärtom - men nu har det vänt, så innan det går för långt så tänkte jag ta tag i mig själv.

      jag har blivit lite för mycket kvinna för min vikt.

      Väldigt lätt att småäta när man är hungrig

      Radera
  5. Visst är det något konstigt som händer där vi 40... Konstigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahahahahaha eller hur !?!?

      Är det Plöfset som kommer helt plötsligt och som är medelålderskrisen så förstår jag

      då har det alltså inte bara drabbat mig ;-)

      Radera