Sidor

fredag 18 maj 2012

Klämdag.............

....och här sitter jag. På jobb !

Hur många arbetar egentligen sådana här dagar, och då menar jag arbetar, inte som jag som sitter av tiden.  Telefonen är helt tyst, har fått 1 mail på 2 timmar och det var ett reklammail. Ringer jag upp så får jag hänvisning att återkomma på Måndag.

 Tjänar företaget och Sverige pengar en sådana här dag ?

Igår gjorde jag inte mycket, denna helgen blir det att putsa upp min cykel som stått för vinterförvaring.  Se om vi kan få igång fläsket på denna kvinnan som just nu har tappat all karaktär när det gäller rökning och mat.  Igår stoppade jag i mig halva skorppåsen, dvs jag valde ut alla underdelar och bredde tjock med bredgott på.
Jag har blivit lat och oengagerad
tappat energi, lust och företagsamhet

 



2 kommentarer:

  1. Jag känner mig också seeg, lat och omotiverad till det mesta just nu...Vår-trötthet??? Läängtar bara till semestern!!
    Jag skulle ha jobbat idag, men tog ut en semester-dag. Skönt med långhelg.

    SvaraRadera
  2. fast jag är tacksam att det var jobb idag, annars hade jag inte kommit ur mjukisbyxorna ;-)

    SvaraRadera