Sidor

måndag 25 juni 2012

Tydligen...........

....gör jag någon nytta på jobb

Tog ju ledigt Ons-Tors förra veckan och tillbaka på jobb så har jag 89 väntande mail och telefonen började ringa omgående.  Kul att man är behövd.  Tror kanske att det är den känslan jag saknar i mitt privatliv.  Trött på att man tar mig förgivet.

Igår regnade det nonstop och jag satt framför tv hela dagen och såg 21 .timmars dvd Brottet, liiiite långt med 20 avsnitt för 1 mord, men jag hade inget bättre för mig.

Tacksam att jag inte har semester än, för vad gör man som ensamstående med en otacksam/hormonstinn  13:åring som bara vill spela dataspel när det är 14 grader och halvmulet ???

Tar gärna emot idéer



12 kommentarer:

  1. Sorry - ont om idéer... mina är 7 o 9, men de får se DVD nu..... REGN.... :(
    (hoppsan - tittade ut, det är uppehåll)

    SvaraRadera
    Svar
    1. aahh 7 och 9, då är du fortfarande populär och dom lyssnar fortfarande på dig ;-)

      Radera
  2. Jag är väldigt tacksam för att inte ha tonårsbarn i denna datafixeringstid.
    Det ÄR svårt nu för tiden, det hör man från alla.På mina barns tid var det för mycket tv-häng så det fick begränsas. och hur kul är det att asa med sig en tjurig yngling totalt mot deras vilja -not!

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. jag vet inte ens vart jag skulle asa med honom någonstans

    ;)

    SvaraRadera
  4. Det är knepigt det där med tonåringar men det går över.. Jag vet att det går över även om det känns helt hopplöst ibland..
    Vad har han för intressen mer än dataspel och sånt?? Jag har tyvärr inga bra idéer just nu men jag återkommer om det poppar upp något..

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är bara Xbox och tv som gäller, allt annat är suck, stön och jobbigt

      fast just nu är han hos sin far ;)

      Radera
  5. Skruva ur proppen så det inte finns nån ström? Batteriet tar väl slut nån gång... ;-)

    SvaraRadera
  6. Känns väl bra att vara behövd ;-)
    Tyvärr har jag ingen idé angående din tonåring. Säger som Mingla- det går över

    SvaraRadera
  7. Och vi har haft jättefina dagar. Men då har jag jobbat. Idag då jag är ledig...då är det grått. Är det inte typiskt?
    Hitta på något roligt med 13åringen. Badhus? Golf? Kolla grottor? Våra ungdomar får inte sitta framför datorn mer än tre timmar.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Grottor ?? Var bor du ?

    Jag har också försökt införa datatid, har tvingat ut honom och efter extremt mycket suck och stön så erkänner han att det är ganska skönt att vara ute, men då är min energi väck efter allt negativt tjafs.
    Badhusen här är äckliga tyvärr, men golf ska jag ta med han på - tack

    Hoppas du får fina soldagar även vid din ledghet

    SvaraRadera