Sidor

tisdag 5 juni 2012

Sudda sudda sudda..............


……….sudda bort din sura min.

Idag blir en kraftmätning av mig själv.

Jag är åter arg, ledsen och besviken på mitt barns far. Rejält !!! 
Vi har haft samma diskussion under hela detta året, kanske därför jag vaknade 04.21 och hörde fiskmåsarnas parningslek.  Han verkar tro och hoppas att allt löser sig så småningom utan att man behöver anstränga sig eller kan det vara så att han har fullt upp med sina andra 2 barn att han inte har tid och ork att engagera sig i sin son som behöver plugga inför sina prov och skola. Som behöver hjälp genom stöd, tjat och mer tjat för att sluta spela dataspel och istället plocka fram läxboken, för hur många 13:åringar älskar att plugga och tar fram läxböckerna frivilligt  !?!?


4 kommentarer:

  1. Att inte pappan ställer upp är verkligen illa! Det är inte det enklaste att tala en 13-åring tillrätta när det gäller en sån sak...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag är fortfarande arg,ledsen och besviken

      Radera
  2. Fy vad det är jobbigt när man inte är på samma våglängd.. jag och maken har olika syn på hur vi ska ta oss an vår "asjobbiga" 14åring... Det är skitjobbigt när inte ens vi är överens!
    Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. skitjobbigt är det !!!!

      men detta gäller banala saker som läxläsning, borde ju vara sunt förnuft att ungen ska plugga

      Radera