Sidor

fredag 29 juni 2012

smyg accepterad............

.....viktuppgång

När kilona kommer sådär lite åt gången och fördelar sig jämt över kroppen så verkar jag acceptera det.

 Igår i badet kände jag mig som en valross med stora valkar både här och där.

Hur och var hittar jag den karaktär jag en gång hade att inte handla en massa onödigt, att träna och framför allt inte acceptera en storlek större i kläder IGEN.

Jag har som en del andra jäv... bra ursäkter eller tanken: jag börjar imorgon  för nu har jag ju laxmackan, vinet, godiset, läsken redo för Fredagsmyset



16 kommentarer:

  1. Du är väl ingen valross heller!? NÄ!!!
    Och sluta kravla runt i mitt skräppostfilter hela tiden! Ta huvudingången med den utrullade röda mattan! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo tyvärr så börjar jag likna en mer och mer - kan också bero på för lite sex ;)


      hahah, jag försöker men någon kastar ut mig i avloppet hela tiden

      Radera
  2. KÄNNER IGEN!!!!! *räcker upp och viftar ivrigt med handen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du har ju hittat motivationen att röra på dig, VAR hittade du den ?

      Radera
    2. Säg åt Tizzel att GENAST komma tillbaka till bloggen! *stampar med lilla fossingen!* (undrar just om jag ser riktigt arg ut nu...?)

      Radera
    3. jag har försökt, men hon har järnhandsken på

      Radera
  3. Här är valross nummer 2... Jösses vad det är tråkigt med dessa kilon och ännu tråkigare är att jag har en man som kan äta precis vad som helst utan att gå upp ett gram.. Jag kan inte ens tänka tanken på ett glas vatten förrens jag gått upp massor i vikt..

    Jag ska ta tag i det men inte idag.. Kanske inte i morgon heller... Möjligen på söndag men absolut inte senare än måndag..... Hmmm.. Ja, du hör ju.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. fler än jag alltså ;-)

      ser att dina ursäkter är lika bra som mina

      Radera
  4. Hittat och hittat.... Jag vet inte om jag precis har hittat motivation. Men jag har valt att med järnhand hålla kvar i en liten del som jag hade från förr, och har lovat mig själv att inte släppa den ifrån mig helt och hållet. Den är inte med mig hela tiden men jag drar fram den i dagsljus med jämna och ojämna mellanrum. Jag tänker FAN ta mig behålla kommandot!! :-)
    Värre är det med allt det där som slinker in genom munnen...
    Och så ler jag åt Minglas kommentar!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan du låna ut den där järnhanden

      här är det tydligen silikonhandskar på

      Radera
  5. Ja, nog finns det många undanflykter alltid... Synd att det mesta som är gott fastnar på kroppen också...

    SvaraRadera
  6. japp, och jag är expert på dom :O

    SvaraRadera
  7. Jag har problem med att trycka på "Svara" inne på mitt inlägg. Det hände ingenting. Fick logga ut och in flera gånger! =(

    Fast oavsett att du själv drattar ner i spamfiltrets svarta hål så ser jag dig ändå! Man har väl pannlampa, för tusan! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är jag tacksam över, för här är det total mörker ibland ;)

      Radera
  8. Ja vet jag vet jag veeeet....
    Jag mumsade i mig 15 kg överkroppshydda på 8år - lätt som en plätt!
    Jag undvek skickligt och envist varje uns av viktnedgång fram tills förra sommaren då blodtrycket sa STOPP!
    Nu har jag än mer envist prommenerat bort de där...13...så vänta du bara. Helt plötsligt kommer ditt RYCK också!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. BRA GJORT !

    så du menar om jag bara väntar så kommer den ?? ;)

    SvaraRadera