Sidor

fredag 19 oktober 2012

Jag tycker det är skrämmande......

.....hur folk tar ställning utan att veta hela sanningen.

Så klart är det bra att det kommer upp men.....
Med automatik tror folk på allt dom hör och ser på tv innan den andre parten fått säga sitt., som vi sällan får höra då reportrar redan bestämt sig och ställer frågorna därefter.
Folk kommer med dödshot och kräver avgång.  Det gäller inte enbart Zoo historien och alla asylärenden som tagits upp utan generellt. 
Vi glömmer att ifrågasätta
Jag gillar oftast Tv4 men har svårt att se att dom alltid är objektiva, det är väldigt lätt att vinkla en berättelse/historia, likaså gör tidningarna.

Det finns alltid två sidor av myntet

7 kommentarer:

  1. Ja, du har alldeles rätt i det, folk rasar och delar bilder med överkryssat parken zoo, jag såg inte programmet så just det kan jag inte uttala mig om....

    SvaraRadera
  2. och nu ska dom bojkotta alla zoo

    men det är väl ingen bra lösning, man ska väl inte dömma ut alla

    SvaraRadera
  3. Jag har ju jobbat i djurparker, och alla djurvårdare jag har stött på hyser en stor kärlek till djuren och vill dom verkligen inget ont!

    SvaraRadera
  4. Bilda sig en egen uppfattning är alltid viktigt...

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Jag såg inte programmet så jag vet egentligen inte vad det handlar om.
    Jag vet att det handlar om ett zoo. Men inte så mycket mer.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Såg bara vad som gick på nyheterna...själva uppdrag granskning såg jag inte alls.

    Får kolla vad detta handlade om.

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Jag är alltis skeptisk till det mesta i massmedia...ibland på ont!!

    Kram
    Susan

    SvaraRadera