Sidor

måndag 10 december 2012

Advent, snöstorm och ...........

.......korkade människor

Snön som kom igår var vacker, det blåste och stormade men att sitta inomhus och titta ut med en varm kopp choklad och egengjorda chokladpraliner är njutbart. Jag skrev julkort och gjorde jullista på Spotify, är bara granen som saknas och den behöver jag hjälp med att få hem.  Ensam är inte stark

Jag begriper mig dock inte på dessa korkade människor som i snömodd försöker ta sig fram på cykel med tunna däck, eller gnälliga och sura personer som blir irriterade när bussen är försenad med 2 min och dom står och fryser. Titta ut och klä er efter vädret och har ni bråttom så stig upp lite tidigare och ta en buss tidigare.

Så här såg det ut utanför min port imorse


i mitt kök




och till dig Tizzel, ROSA julstjärnor.

18 kommentarer:

  1. Du är så söt, så söt!!! Tack!!!! <3 <3 <3
    :-)
    Visst är det vackert med all den vita snön, och alla mysbelysningarna ute i mörkret.
    Och så fint du har det i ditt kök!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tänkte direkt på dig när jag såg dessa. Dom lär aldrig komma in i mitt hem :)

      Tack
      kram

      Radera
  2. Sååå vackert ♥...
    Jaa,du det finns fôlk till allt ;)
    Ha en underbar dag/Kram från mig i snöyran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det fint med all snö, det lyser upp

      Sådana folk kan hålla sig hemma :)

      Detsamma

      Radera
  3. Ja, det är väldigt trevligt och mysigt med snön så länge man inte tvingas gå någonstans. Jag blir alltid så stressad när kommunaltrafiken blir försenad.. inte med två minuter men när det gått en kvart så haha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahah då hade du blivit stressad idag
      jag stod nog ca 20 min sen kom det 3 bussar samtidigt

      Radera
  4. Håller med! Det är trots allt vinter och det får man anpassa sig efter. Hoppas du får hjälp med granen för det är otympligt och tungt.

    SvaraRadera
  5. Ja, folk fattar inte att bedömma vinter...även i dina hemtrakter sker det då och då..

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, men folk verkar inte förstå det :)

      Radera
  6. Vad är det där vita du har utanför dörren? ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag som jobbar i bilen svär även över alla som är ute och åker bara för "att", folk som buskör och sladdar - kör som idioter rent ut sagt utan att ta minsta lilla hänsyn till omvärlden... ;)

    SvaraRadera
  8. Så fint du har i köket. Griniga människor finns det ju överallt. Man upphör aldrig att förvåna sig! ;-)

    SvaraRadera
  9. hahaa en av de där korkade personerna är jag. Min busslinje har lagts ner så jag måste cykla i snön :)

    SvaraRadera
  10. hahaha hur lyckas du ?
    är det inte säkrare att gå ?

    SvaraRadera