Någon hos oss högt högt upp har kommit på vad dom tror och anser är mer kostnadseffektivt och har flyttat stora och många avdelningar till ett annan land, men för oss som sitter i den dagliga verksamheten tycker inte det fungerar, det tar tid och tid är pengar. Dessutom blir det sällan rätt, och då tar det extra lång tid och kostar ännu mer pengar.
Men finns ingen som lyssnar, till svar får vi istället höra: Vi använder inte det "nya sättet" på rätt sätt- så det är alltså vårt eget fel.
jag kan inte avsluta ett avtal pga en bugg, så för att fixa detta måste jag nu
in i ett nytt system
skriva ner mitt problem på ENGELSKA
sen får jag vänta på min tur - typ 3 dagar
sen får jag ett svar och ska då komma ihåg vad mitt problem var
sen kan jag förhoppningsvis in och avsluta
det har gått för långt !!
Vad hände med att kunna lyfta luren och få hjälp direkt !??!
Det där fenomenet är tyvärr vanligt, allt centraliseras, det är lika hos oss....
SvaraRaderamen det blir ju varken bättre eller billigare - jag förstår inte varför man gör så
RaderaOmorganisation är verkligen ett ord i ropet. Inte alltid till det bättre tyvärr...
SvaraRaderaKram
Det som ska bli enklare blir tyvärr allt för ofta bara krångligare...
SvaraRaderaDet låter inget vidare...
SvaraRaderaUj, vad jobbigt...
SvaraRaderaSå dumt med saker som flyttar utomlands när man har haft fungerande support på svenska. På skolan har vi också fått en dålig förändring: datateknikern pensionerades och nu ligger datasupporten på vaktmästarna, som varken har tid eller kunnande!
SvaraRaderaSå irriterande och osmidigt. Vänta tre dagar låter väldigt ineffektivt...
SvaraRaderaKram och god morgon!
Det var bättre förr....oftast!
SvaraRaderaKram!
Eller hur, helt vansinningt och frustrerande
SvaraRaderaSen får cheferna bonus för att dom kommit på något "bra"
vilket gör det ännu mer frustrerande. Tyvärr ser det likadant ut på många stora bolag