Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Skicka in ditt svar..........

...för fortsatt rabatt ?!?!?


Varför gör man inte skillnad på hus och Lgh ?

Igår fick jag brev från mitt försäkringsbolag, jag måste uppdatera och anmäla på nytt vad jag har för skydd hemma gällande brand och inbrott

För några år sedan skaffade jag stålramar och satte i karmen istället för att köpa en säkerhetsdörr för 17.000:- , skaffade även brandfilt och extra brandvarnare  men nu räcker inte det längre.

Och eftersom jag inte har en brandvarnare som är kopplat till en godkänd larmcentral eller en brandsläckare på minst 6 kg  får jag ingen rabatt. Eller att jag inte har inbrottslarm kopplat till larmcentral eller till två telefonabonnemang

Hur mycket av ovan har ni i era hem ?

Alla bränder kan orsaka förödelse men det är väl ändå stor skillnad på hus och lgh och vad man kan installera.

varför räcker det inte med denna söta lilla på 2 kg ?
var ska jag placera en stor, tung, ful, illröd och som även måste stå tilgängligt placerad ???

Jag köper hellre 3 sådana här och placerar ut i mitt  lilla hem


8 kommentarer:

  1. Vi har en stor brandsläckare och vanliga rökvarnare på ett par ställen. Inget annat

    SvaraRadera
    Svar
    1. då har du inte heller fått någon rabatt

      Radera
  2. HHmm... vi bor ju i en hyresrätt, men vi har nog bara branvarnare hemma... en på varje våning !

    SvaraRadera
  3. JAG har aldrig någonsin fått sådana frågor...jag bor i lägenhet!
    Jag har INGEN bransläckare och ingen brandfilt, jag skaffade en säkerhetsdörr för 13´ härom månaden men det har jag inte anmält till försäkringsbolaget - de har ju aldrig frågat.
    Jag har en obligatorisk HSB-brandvarnare och en egen sen gammalt!
    Jissis, jag bor trångt ändå, inte vill jag ha en megabamsig såndär röd grunka!
    japp...jag kan tänka mig en liten söting jag också ;)

    Knäppt!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är den lite söt ;)

      men du borde anmäla din dörr = rabatt

      Radera
  4. Oj..vi har brandsläckare och brandvarnare. Det är allt. Och vi bor i hus.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. oj oj oj, enligt försäkringsbolaget borde du ha 18 larm, dörr och gärna säkerhetsgrind :)

    SvaraRadera