Sidor

fredag 22 februari 2013

Hur hinns det med..................

.............allt på Internet ?

En del verkar och syns överallt, på bloggar, twitter, instagram osv.........dessutom jobbar dom, har småbarn men alltid ett perfekt hem, perfekta kläder på en perfekt kropp eftersom dom även hinne träna 5 dagar i veckan  och hinner alltid att laga 3 rätters till mannen kommer hem och dom står där med ett perfekt leende.

Bloggsfären är märklig, vem försöker dom imponera men framför allt varför imponerar dom ? Man läser alla dessa korkade kommentarer från okända människor som inte känner bloggarna. Lite mycket pussi puss och gulli gull

Jag är ensamstående med en tonårskille som sköter sig själv och som dessutom är hjälpsam i hemmet, men inget i mitt liv är perfekt.  Jag vaknar med en hemsk frisyr, min pyjamas är skrynklig, och ja, den går jag gärna i halva förmiddagen på helgerna innan jag bytar om till mina mjukisbyxor och en  hoodtröja. tvättberget växer, inga "fansy"  restaurang besök, träning ?!?!
Jo jag svettas när jag tvingas bära mina 6 kassar från Ica och jaga dammråttorna osv...........
3 rätters är sällsynt, precis som en struken duk till varje måltid, har inte en massa glittriga toppar på en perfekt kropp eller 14 perfekta parkompisar som jag umgås med hela tiden.


Nu är det Fredag och ikväll blir det 3 rätters

22 kommentarer:

  1. Hehe... vet inte vilka bloggare du syftar på, men inte är det min i alla fall :)

    Men, en sak är säkert, allt som skrivs nätet är långt ifrån sanningen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaah nä men det räcker att surfa runt ett tag

      jag är alltid ärlig

      Radera
  2. Har ingen egen blogg men läser regelbundet din och andras bloggar. Den typ av blogg som du nämner har jag slutat läsa då de inte ger något. Man vet att det mesta som skrivs är osanning och man kan fråga sig varför de vill framställa sig så tycker de att det liv de lever är så tråkigt så de måste ljuga eller vad är det?
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag bugar och tackar. man vet inte vem som läser

      Jag undrar också, eller lever dom vekligen så hela tiden ? eller är allt tillrätta lagt ?

      Jag älskar Pernilla Wahlgren för hon lägger upp bilder med morgonfrisyr och en kopp kaffe :)

      Ha en bra helg

      Radera
  3. Träna, vad är det? Jag tror att det finns människor som hyfsar till sanningen en del. Alla har vi en vardag...

    Här blir det enrätters!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hade heller sett vardagen och inte tillfixade bilder hemma hos vanliga människor som gör sig till

      blir bra det med ;-)

      Radera
  4. Som sagt...jag tror minsann att många förfinar det hela.
    Det ska bara låta så bra.
    Dom flesta lever nog i en tid med för få timmar på dygnet om man ska hinna med allt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Många lägger bara ut det som är bra. Jag vill vara rolig på bloggen och FB och skriver om knäppa misslyckanden också. Men ibland blir jag ju stolt och pytsar ut något för att det är fint. Hoppas det blev bra trerätters!

    SvaraRadera
  6. Hihi...
    Ha en fin Fredag/Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, vad glad jag blir av att läsa att inte du heller är perfekt! Jag ska inte laga mat alls i kväll utan går ut och äter istället. Det blir inget märkvärdig men vad gör det? Önskar dig en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. joooooooooo
      egentligen är jag ju det ;-)

      kram

      Radera
  8. Perfekt! Med trerätters, alltså ;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Tänker på vad din blogg heter Livet är inte rättvist så här ser mitt liv ut just nu.Fick igår fått hem min son från sjukhuset då han i förvirringen efter ett stort epilepsianfall inte kände igen oss och därför låste in sig och när han inte kunde låsa upp dörren då hoppade ut frän ett fönster på andra våningen. Så det glamorösa livet lever vi inte just nu. Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. usch, jag hoppas det gick bra för honom.

      Nä, Livet kan vara hårt och man ska inte ta allt förgivet

      Radera
  10. Mysig fredag till dig! Och det där med "pussi puss och gulli gull"... Hoppas att du inte "siktade" på mig för jag brukar ju skriva "kram" och slänga in lite ♥ ♥ ♥, och ibland skriver jag "puss & Kram". Men det är ju mera på skoj och sker inte särskilt ofta! ;-)
    Annars finns ingen glamour i min blogg - försöker att vara så sanningsenlig som möjligt. Men jag förstår precis vad du menar med det där "perfekta" som man försöker att påskina. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte dig

      jag menar alla okända som kommenterar hos dessa bloggare som jag menar som överdriver i sina komplimanger

      Radera
    2. Ja, jag håller med dig. Man vill måla upp en förskönad bild av den bleka verkligheten. Söka en identitet man inte har, men saknar. Kanske få glänsa lite. Och kan man göra någon avundsjuk så dövar det den egna tristessen som man känner... eller nåt sånt! ;-)

      Radera
  11. Roligt med en till som undrar över hur alla andra hinner/orkar med allt de skriver om.De flesta är även småbarnsföräldrar mitt i karriären. Skillnaden från när undertecknad var det att det idag måste finnas hur mycket tid som helst för att självförverkliga sig. Det tiden fanns inte på 70 och 80 talet. Samtidigt förstår man att det finns matrial till lyxfällan i hur många år som helst.Det som kan vara en ursäkt för dem är att dagen föräldrar är den generationen som är först med att växa upp med reklam i media dygnet runt.

    SvaraRadera
  12. Jag råkar veta att det gömmer sig massor av stress bakom det glammiga
    Så egentligen är det synd om dessa tjusiga bloggre.
    Jag hade aldrig hunnit blogga när jag hade småbarn o familj!!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  13. Jag tror att det handlar om prioriteringar. Man kan inte hinna med allting och frågan är om man blir så värst mycket lyckligare om man försöker göra allt.

    SvaraRadera
  14. Hade en tid när jag besökte en del bekanta...inte en dammråtta....va sjuttan..inte en enda..och tro mig..jag letade överallt....hade jag vetat var de hade dammsugaren hade jag plockat isär den för obduktion...jävla folk alltså ;)

    SvaraRadera
  15. kul att läsa att det är fler än jag som reagerat på "ämnet"

    SvaraRadera