Sidor

onsdag 26 september 2012

Ljug inte ........

.......för mig !

Är det något jag går igång på så är det lögner. Avskyr det mer än något annat.
Jag har ett arbete där jag hört enorma mängder av lögner och jag genomskådar dom flesta. Det finns ingen sanning som är så svår att man inte kan tala om den.

Det är inte Vita lögner jag menar, där man ändrar sanningen lite  för att inte såra eller skada någon annan.

Har även svårt för vuxna människor som smaskar, äter äpple smackades på bussen, tuggar tuggummi med öppen mun/blåser bubblor, klickar med pennan.

ser ni den röda tråden idag......... fast det hela började med en krånglande dator.

Hoppas ni har större tålamod än mig idag


18 kommentarer:

  1. Äpplen äter jag fast inte på bussen. Annars gör jag inget av det du räknar upp. Mitt favorithatobjekt är tugummi som nån slängt på gatan och jag trampar i. Då är man inte glad.
    Hoppas datoriet fungerar för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. datorn och jag är ännu inte vänner.

      jag älskar äpple men väljer var jag äter det :)

      Radera
  2. HOppas ingen lögnare häckar på bussen med äpple när du skall hem idag, då blir det väl farligt värre :)

    äh, det går över ! ha en bra dag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. det blev hörlurar på i bussen hem igår

      idag känns det bättre i alla fall för mig :)

      Radera
  3. Lögner har jag ytterst sällan överseende med. Finns inget värre än att inte kunna lita på sin omgivning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. igår var alla lögner jobbrelaterade

      Radera
  4. Du menar vuxna normalbegåvade personer som tuggar tuggummi och pratar på samma gång... usch ja, jag tittar bort.

    SvaraRadera
  5. Äpple/päron ätare och slafsiga melonätare är det värsta som finns!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja melonätare! En sån som skär stora bitar vattenmelon och sen slafsar de i dig! Finns gott om sådana!

      Radera
  6. Usch en sån dag... stackare!
    Lögner är värre än värst...därefter komme hånfullhet...därefter hykleri...sen duggas det tätt av datorkrångel, smaskande och allmänt ohyfs!

    Styrkekraaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackm, igår var en riktigt skitdag

      men nu är det en ny dag

      Radera
  7. Hahaha !!! Jag hatar oxå lögner, men jag ogillar även starkt när någon utanför vår närmsta familj tar sig friheter att hämta något i tex kylen hemma hos oss ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, så gjorde mitt ex - jag hatade det!

      Radera
  8. Hej.....
    Vet du,jag trodde JAG var nästan den enda i världen som kände så där som du beskriver! Om detta med vuxn som smaskar,äppletuggande osv.....Jag har kännt mej riktigt knäpp,och det har varit väldigt jobbigt!

    SvaraRadera
  9. man får inte gnälla därför pratar man aldrig om det. Tror vi är många som blir äcklade
    Du är fullt normal !
    :)

    SvaraRadera