Sidor

måndag 1 juli 2013

Tele 2...............

........och jag är inte kompatibla


Det är endast pga min lathet och bekvämlighet som gör att jag inte bytar. Det har aldrig fungerat med Tele2, jag har haft många och långa problem och framför allt återkommande problem.
Det gäller att man själv är påläst och nästan specialist innan man kontaktar dom, dessutom blir man kopplad 18gånger till olika människor som ska "hjälpa dig. 

Förra månaden dvs Juni 2013 tecknade jag mobilt bredband LARGE med router, igår Söndag  kl 21.30 fick jag ett sms som säger att jag förbrukat mer än 80% av mitt abonnemang.

Idag ringer jag Tele2 för att fråga var dom menar eftersom jag vet att detta är en omöjlighet att jag förbrukat så mycket- Sonen har inte varit hemma på 3 veckor och han kan omöjligt på 4 dagar använt upp 80 %
Som svar får jag:  Vi kan inte se hur mycket du förbrukade i Juni för idag är det Juli

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tele2 ni bör se över er kundservice nivå !!!!!

#Tele2

För övrigt var helgen bra trots att Malmö bjudit på regn, moln och kyla ( 13 grader)

12 kommentarer:

  1. Men så trist!! Själv använder jag telia och telenor och det funkar bra! Kanske dags för ett byte?:-))

    Ja, vilket skitväder vi har här nere. Hoppas det vänder snart!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu har jag ju tyvärr bundit upp mig igen
      avskyr dessa 24 mån men sen får det nog räcka
      Det blri ALDRIG rätt och dom är inte det minsta trevliga eller villiga att rätta till problemen

      ja, nu vill vi ha sol och värme :)

      Radera
  2. När man tecknar abonnemanget är allt guld och gröna skogar men när det inte fungerar då blir det andra toner... Känner igen det tyvärr...

    Man får stå på sig och vara mer än påläst. I ditt fall hade jag bytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis, dom skiter ett gott stycke i mig nu

      vadå inte kan se Juni månads förbrukning ?

      har tyvärr 23 mån kvar på mitt abonnemang

      Radera
  3. Men FY vad irriterande! BYT!!!

    SvaraRadera
  4. Jag har samma, det har funkat bra med tanke på både tele och dator..jag hade problem med Telia...kan nog krångla med det mesta. men, en gång fick jag spunk...när en i supporten pratade fortare än en radiosportskommentator :) ...men då ringde jag om

    SvaraRadera
  5. Jag har Telia och är hur nöjd som helst! Då jag någon enstaka gång haft något problem har det inte varit några problem att få hjälp :-)

    SvaraRadera
  6. Ja men sorgligt hur man blir behandlad... Kan inte tro att de har service yrken?!
    Hoppas det löser sig!
    Kram Suusi

    SvaraRadera
  7. Men..det borde dom väl kunna kolla,tycker man...
    Jag har telia och det har aldrig krånglat för mig.
    I går hade vi strålande sol. Idag är det grått :(
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad tråkigt det är med såna företag! Jag tror tyvärr inte det blir bättre om du byter. Har själv ringt sju gånger till Glocalnet om att jag vill ha ett surfabonnemang. Äntligen har jag fått tillbaka 2000 kr som de dragit för mycket. Men får väl se vad som händer nästa månad...

    SvaraRadera
  9. Åh, vad tråkigt det är med såna företag! Jag tror tyvärr inte det blir bättre om du byter. Har själv ringt sju gånger till Glocalnet om att jag vill ha ett surfabonnemang. Äntligen har jag fått tillbaka 2000 kr som de dragit för mycket. Men får väl se vad som händer nästa månad...

    SvaraRadera
  10. Oj! Och jag som brukar gnälla påmTelia. Då är dom i alla fall bättre än Tele2

    SvaraRadera