Sidor

torsdag 20 juni 2013

Glad Midsommar........

......säger jag redan nu!

Jag har inte tid att sitta här, vill hem och börja fixa. Igår gjorde jag vaniljpannacotta som vi ska äta ikväll efter sushi.
Hade behövt ett enormt kylskåp för jag vet inte hur jag ska få plats med allt.
Har tänkt uttöver det självklara med sill, ägg...... göra ostkorgar med skagenröra, jordgubbsbudapestrulle. fransk potatissallad, minichorizo korvar, köttbullar, laxrullar ...... vi får se

Dock ska jag ta hjälp av första gästen att klippa i plåten ner till källardörren eftersom den fastar där varje gång någon går in eller ut och ljudet transporteras rakt upp i min lgh, och en del av mina grannar visar ingen hänsyn för andra.
Lite som mina nya grannar där mannen i familjen klättrar över balkongen tid o otid. Begriper inte varför, det finns dörr även in till deras lgh. Känns extremt obehagligt för mig när jag helst plötsligt har en karl som är på väg över....  Men trots att han varken kan svenska eller engelska så borde han förstå av min svarta blick och gestikulerande att man INTE klättrar på sin balkong.

Men nu är det fokus på Midsommar, mat, vin, skvaller, gäster, sol och bad  :-)




22 kommentarer:

  1. Man det kan väl vem som helst begripa att man använder dörren?!

    Nåja, glad midsommar!

    SvaraRadera
  2. Mums, hade jag haft en kvart över, så hade jag med glädje provsmakat allt det goda. Men du, blir det något över, så får du gärna leverera en doggybag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. förstår att du som butler och hotellägaren har mycket att göra denna helg

      bli över ?!?! Hur menar du nu ? ;-)

      Radera
    2. Nä så dumt av mig, klart som korvspad att det inte blir något över... :( Sorry.

      Radera
    3. precis ! hur tänkte du?

      däremot kan du få en GOD kopp kaffe om du tittar förbi

      Radera
    4. Tittar förbi!? Hur tänkte du då? Förbi...
      Nä jag tar en sväng till Molly istället, kaffet kan jag ha innestående! :)

      Radera
    5. Vet inte vad Molly kan erbjuda som är bättre än mitt kaffe mer än fantastiskt utsikt och svalkande dopp

      Radera
    6. Förbi, hur f-n ska man då kunna få i sig en GOD kopp kaffe!?
      Om man (jag) inte visste bättre, så skulle man (jag) kunna tro att du är en blondin, en som som alltid har otur när hon tänker!
      Vad Molly kan erbjuda? Allt och lite till faktiskt! :)

      Radera
    7. det var av omtanke att du kunde få smaka en utsökt kopp svart eftersom du bara har perculator men skit i det då ;-)

      Jag kanske kommer ut och besöker Molly en dag ......mohahaaaaahhaaaaa

      Radera
    8. Vadå perculator... Jag kör med fransk-press naturligtvis! :)

      Radera
  3. Ja nu tar vi midsommarsemester från bloggen :) ha en fin helg !

    SvaraRadera
  4. Oj vad med mat... Smarrigt värre :-)

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  5. Glad Midsommar till dig med!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Och glad midsommar på dig också!
    Jag har samma problem. Vad ska jag ställa all mat. Och på råga på allt så fyller min äldsta dotter år på söndag. Och då ska en bamse smörgåstårta också in i kylskåpet. Hur ska den få plats?
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en härlig midsommar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, balkongklättring borde förbjudas! Ha en bra midsommar!

    SvaraRadera
  9. Härligt ! Njut av god mat och trevligt sällskap :)

    SvaraRadera
  10. Vi hade en granne under oss för många år sedan som plötsligt ringde på en dag..de hade låst ute sig och helt resolut kom han upp med ett rep och fick av oss tillåtelse att fira ner sig själv till balkongen deras under oss....det var tydligen inte första gången...men det gick bra.

    Ha en fin fortsättning på midsommarhelgen nu...undertecknad ska se om han kan få tag i några räkor idag..ditt fel ;)

    Ha de bäst.

    SvaraRadera
  11. Låter ju underbart gott och skönt, hoppas det blev så med!
    För mig blev det så bra och trevlig helg.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Hoppas du haft en ljuvlig Midsommar/Kramar Annmi

    SvaraRadera