Sidor

torsdag 7 mars 2013

Service..............

............finns det  ?

Jag handlar en del på nätet vilket innebär en del springande fram och tillbaka med kartonger till dom olika ombuden som finns i min "närhet" för varför använda samma ombud  när man kan se till att kunden får köra runt halva stan för att hämta paket.
Varje gång har det funnit en returlapp i boxen/lådan  för dom gånger man önskar att skicka tillbaka något, bara att klistra på och lämna in lådan där man en gång hämtade den och företaget krediterar ditt kort/faktura när dom mottagit försändelsen.
MEN

nu hämtade jag ut ett paket där det inte fanns retursedel och efter en del mailkorr med företaget så var jag tvungen att fixa frakten själv och dom rekommenderade postpaket där man kan spåra lådan man skickar och att skriva en lapp med mitt kontonr (då dom inte kunde kreditera) och lägga i lådan, men det stora problemet uppstod när jag INTE kunde gå in till ett postombud och be om hjälp att skicka iväg min låda,

nej nej nej nej nej
Man måste handla fraktsedel på nätet, printa ut själv och sen kan man lämna in det till ombudet. Gud förbjude att dom skulle kunna hjälpa till
Tack o lov har jag ett jobb där jag "fixa" med sådant här för hemma har jag ingen skrivare. Men mitt paket är för stort,  så när jag mäter så skulle det innebära 165:- i fraktavgift för att skicka tillbaka det jag beställt

165:- för vadå ??????

Nu är det inte glas  utan en tygväska och en plånbok så jag hoppas kunna gå in på ett ombud och handla en kartong för 99:- som jag kan lägga ner det i och få iväg och sen hålla tummarna på att det kommer fram och att dom inom sina 30 dagar betalar tillbaka mina pengar.

Hur gör äldre människor som vill skicka ett paket till sina barnbarn och som inte har skrivare hemma ?



6 kommentarer:

  1. Fy vad krångligt... en av anledningarna till att jag sällan handlar via nätet... Jag har heller ingen skrivare hemma, eftersom jag kan lösa sånt på jobbet !!

    Hur gör pensionärer som inte använder sms när dom kommer till toaletter där man måste messa för att få en kod ...skitidéer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahahahahah va ??? finns det sådana toaletter nu ? hahahahah

      Radera
  2. Det kommer säkert fram men fortsättningsvis är det nog att föredra företag som erbjuder fri frakt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hoppas det :)

      japp,jag kommer att kolla noga nästa gång

      Radera
  3. Jag blir så himla stressad av sådana villkor och konstigheter. Förbannar mig själv när jag skapat mig sånt trubbel.
    Håller tummarna att allt går som det ska och att dina pengar hittar tillbaka!!

    Kraaaam

    SvaraRadera