Sidor

torsdag 22 november 2012

Jaha........

...så var det snart dags att börja sopsortera

Har inget emot själva idén men det måste vara smidigt och enkelt. Så blir det inte för mig därför blir jag gnällig
När jag öppnade dörren i går så stod detta skitet utanför.



Mitt i-lands problem blir att vi inte kommer att ha nära till där vi ska slänga matavfallen och påsarna är små och i papp vilket innebär att vi kommer att få springa ut med det ofta för att det inte ska lukta/mögla eller droppa från påsen. 
Sen ska vi slänga mjölkkartonger/konservburkar på ett annat ställe än där vi ska slänga matavfall och det är inte heller i närheten och det är inte ens i närheten av matavfallet och inget av det ligger på väg till bussen..bilen... eller på väg till något ..

Hur tänkte dom där ?


Nu måste jag rensa ut vad jag har under min vask, och hitta andra ställen i min lilla lgh där jag kan ha det. Handla plastlådor att lägga mina sopor i

Hur gör ni ?

11 kommentarer:

  1. Hm...Vi har ingen sortering här annat än glas & papper...som tur är!
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. var glad för det

      lätt ångest på tanken att behöva klä på mig jacka och skor varje gång jag ska ut och slänga mina olika sopor

      Radera
  2. Vi har samma bekymmer. Enda sättet som har fungerat för oss är att lägga kaffefilter med sump etc. På tidningspapper nåt dygn innan vi lägger det i påsen. Ingen bra lösning men den bästa som vi har hittat än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska vara enkelt, suck
      jag har inte ens någon tidning att använda

      Radera
  3. Det där är så himla dumt! När vi bodde i lägenhet struntade vi i sopsortering förutom att vi eldade tidningar. Nu har vi hus och mer plats så vi kan ha skilda behållare för glas/metall/pant + brännbart och kompost men det blir lätt slutförvaring i källaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast då har ni eget kärl precis utanför dörren till matavfall

      jag ska springa runt halva området för att kunna sopsortera, inget jag är jättepigg på

      Radera
  4. Jag lyckades trycka inmatavfallspåsen under vasken men trångt är det. Till min stora överraskning så droppar påsarna inte utan det fungerar riktigt bra. I början var jag bara anti men jag har vant mig nu! Inte så jobbigt som man tror.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Trist att kärlen inte står på samma ställe, det borde dom väl göra !

    SvaraRadera
  6. Så jäkla störigt! Att inte ha det skapligt nära! Bläää!!
    Jag har förpassat allt rengöringsmedel till städskåpet...där inte dammsugaren får plats!!! DÅ får jag plats för matavfallspåsehållaren och jag tar ALLTID dubbla påsar---de är ju miljövänliga!!!

    Lycka till!!
    Kraaaam i sopdjungeln

    SvaraRadera
  7. Vi har inget sådant alls här..."hål i väggen" ännu här...fast tydligen har de nåt på gång..återstår att se när de får tummen ur...ska bli intressant.

    Ha så gott :)

    SvaraRadera
  8. jag måste nog erkänna att jag är URKASS på det där sopsorterandet. Vi ska göra det här, men av en kik i vårt soprum att dömma är inte jag den enda som fuskar ?!

    SvaraRadera