Sidor

onsdag 3 juli 2013

Ris och Ros..........

men samtidigt lagen om all jävlighet, ................

Beställde ju en ny telefon till sonen under tiden han var på semester, japp från Tele2
Telefonen kom, simkortet kom, dock så skulle det ta ca 1 vecka att flytta hans telefonnr från kontantkort till abonnemang men det är helt ok. Allt bra så långt.....dock så tog pengarna på hans kontantkort och vi hade inte fått besked på att flytten av nr var klart så igår köpte han och skulle fylla på sitt kontantkort men det fungerade inte

Har ni sett och hört  en snart 15:åring med en telefon som inte fungerar ?????

Så när jag kom hem fick jag börja titta på detta (trots svår hunger)  och ringde naturligtvis Tele2,  fick besked att iphonen nu skulle fungera så därför kunde sonen inte fylla på sitt kontantkort - så bra att dom missade att skicka sms:et som utlovat som hade talat om detta så sonen sluppit slänga ut pengar på ett kontantkort

men men vi tryckte i simkortet och DÄR och DÅ uppstod ett problem som enligt den extremt hjälpsamma och trevliga killen i luren sa endast händer ett fåtal människor och han endast varit med om det 1 gång under  1 år........som sagt The Story of my life.  Kan skit hända så ja då händer det mig !  Man vänjer sig tyvärr.

Dessutom slutade min wifi att fungera mitt i ( undra om jag redan förbrukat 50% ....)

Men denna trevliga och hjälpsamma människa satt i 40 min med mig i luren och försökte hjälpa mig men icke, han fick koppla mig vidare till en expert, tack o lov så hamnade jag hos en lika trevlig och hjälpsam kille som satt ytterliggare 50 min med mig i luren tills allt fungerade.
Under tiden stod sonen och fixade risotto till oss, så kl 19.45 kunde vi sitta ner och njuta av Allsång,Herr Zelmerlöv,  middag och ny fungerande Iphone.













och som vanligt är dom flesta bilder lånade från någon annan


10 kommentarer:

  1. Sånt är livet vet du väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ! suck ...

      tekniska prylar ska bara fungera

      Radera
  2. Teknikens under kan ibland göra vem som helst gråhårig i förtid. Skönt att det löste sig till slut!

    SvaraRadera
  3. Jaa denna teknik...
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  4. Åh fy, vad irriterande, förstår blodsockret låg på minus efter den långa väntetiden, tur att sonen åtminstonde fixade maten under tiden :) HOppas allt fungerar från och med nu i alla fall !!

    SvaraRadera
  5. Skönt att det löste sig till slut!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Skam den som ger sig!
    Men de ska bannemej jobba för alla pengarna vi pumpar i de där telebolagen! Jag blev nöjd när det var tele2…för det har jag.

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Jo...knepigt värre ibland...men de brukar vara trevliga på tele2..sen om de får ordning på grejerna alltid..ja..det vet jag inte..har hört av andra att de inte gör det..men hur som helst..fint att det fixade sig.


    Ha de bäst :)

    SvaraRadera
  8. Tur att dom var snäll att hjälpa dig i alla fall. Grr man blir så arg då saker och ting inte fungerar som det ska. Men som sagt...skam den som ger sig ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Så bra att det blev slutet gott allting gott då i allafall :) tur det inte drabbade mig jag hade nog kastat ut telefonen genom fönstret...
    Lycka till i fortsättningen nu!
    Kram Sussi

    SvaraRadera