Sidor

måndag 4 februari 2013

Så var det dags .................

...............igen för årets stegtävling

Nu går vi ju alla olika stora steg men på ett ungefär så 4880 steg har jag från mitt hem till mitt jobb, ca 3,18 km. 
Sen sitter jag på min feta bakdel hela dagen vilket innebär att jag måste GÅ hem också för att få ihop mina minst 10.000 steg om dagen.  För varför ska man röra sig på kvällen ?  ;-)

Men eftersom det är jag, mina 60 åriga kollegor i mitt lag så känner jag en viss press. Hur kul är det att få höra resten av året att dom är i bättre form än mig ???

Annars var det som en vanlig Måndag, extremt svårt att stiga upp ur en varm, mjuk säng när man bara sovit 4-5 timmar.


Vilken form befinner ni er i ?


10 kommentarer:

  1. Jag är väl helt oformlig skulle jag tro

    SvaraRadera
  2. hejja hejja !! Klart du kommer kunna "klå" "gamlingarna" !
    Jag tror att alla mår bra av att röra lite på sig :)
    Även om man som idag när snön vräker ner bara skulle vilja sitta inne !! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Precis vad jag behöver

      Tack o lov har vi inte snö, men det har regnat halva dagen. Hade varit bättre och roligare om vi startar vår tävling i Mars/april istället.

      Radera
  3. Jag lyckades inte med målet idag. Det blev bara 9600 steg. Attans!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var ändå fler än vad jag kom upp i :((

      :))

      Radera
  4. En stegräknare skulle jag med vilja ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. finns på apoteket
      vi har fått en av jobb

      jag går extremt lite om dagarna

      Radera