Sidor

fredag 9 november 2012

Hur f.n kan man ..........

....sitta och säga att allt är bra och att stöttning och koll av läxor finns när så inte är fallet

Vi var på utvecklingssamtal igår och när  läraren frågar sonen om han har koll på alla sina läxor och sin planering så svarar han ja och hans pappa sitter och nickar.

Jag avbryter direkt och påpekar NEJ, det det fungerar inte och framför allt är det katastrof dom veckor han  är hos sin pappa, sonen får gråt i halsen och det blir tyst en liten stund, sen erkänner pappan att han litar på sonen när han frågar om han gjort sina läxor, hmmmmm
Just detta fenomen har jag påtalat 800 gånger men tror ni att fanskapet lyssnar.  Det finns en anledning varför sonen måste spendera varje helg hos mig med att göra alla sina läxor han INTE gjort.

Jag har legat halva natten och varit skit irriterad på fanskapet för jag vet att det inte kommer att bli en förbättring, utan jag kommer även fortsättningsvis få spendera min helg med att tjata och kontrollera läxorna som inte blivit gjorda.

tack o lov är det Fredag !

och snart är det min födelsedag
jag önskar mig också en väska för 60.000:- .........


9 kommentarer:

  1. Vet du, jag tror inte du önskar dig en väska i första hand !!! :)

    Jag förstår frustrationen med läxorna, har visserligen inte behövt ha det problemet, men andra krångel med ex/pappa... nu vet jag inte hur gammal sonen är, men kanske du skulle försöka prata med honom om det här med att försöka göra läxorna i veckorna, för han tycker säkert inte heller det är kul i slutänden... kanske är han smartare än pappan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. gärna en väska, dock inte för 60.000:-

      Jag har försökt att prata med sonen, men är man 13/14 år så styr hormoner och en massa annat som är roligare än läxor och något mer förvirrat en en 13/14 åring får man leta efter.

      Pappan vill väl men han saknar stake, ork och lust och det blir tyvärr sonen som blir lidande och jag som blir frustrerad

      Radera
  2. Jag förstår att du blir mer än irriterade för när det fungerar så här blir det bara fel. Dessutom synd om sonen och dig för ni får ägna tiden åt att jobba i kapp. Bra att du röt till på samtalet. Jag känner tyvärr igen det från min skola. Med den ena föräldern fungerar det perfekt och med den andra händer ingenting. I den åldern är killar inte alltid supermotiverade när det gäller läxbiten så utan stöd blir det en strid.

    Suck...

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis så är det !

      Tack för förståelsen

      Radera
  3. Du har verkligen anledning att vara förbannad på sonens far! Typisk j*a karlar att smita undan sin del av ansvaret!!! Fast alla karlar är kanske inte sånna. Tur att han inte är din längre :-)
    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Grattis i förskott då :)

    Ja fan..det där med läxor.
    Nog så viktigt att det sköts ordentligt.
    På vår skola har vi nån typ av läxhjälp för de som ligger efter...eller hur det nu fungerar...har inte med dem att göra så mycket.
    Bra att du sa ifrån...bra jobbat.

    SvaraRadera
  5. Grr...förstår din irritation.
    Grattis i förskott. Klart att du ska få väskan ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag förstår din irritation!!!
    Typiskt karlar :( faktiskt!

    Kraaaam
    Susan

    SvaraRadera
  7. Bäst hade det ju varit om det LÅG 60.000 i också :)

    SvaraRadera