Sidor

onsdag 9 maj 2012

Eftermiddags koma.............

...........kommer varje dag ungefär vid den här tiden ( 14.17)  alltså för lång tid innan det är dags för eftermiddags fikan.  Det är nu man egentligen ska ta en frukt eller annat nyttigt.   Jag har problem med detta.  Vi har en minikiosk här på jobb där vi kan handla minipåsar 10:- st som då innehåller choklad, sega råttor....osv.  Jag kan aldrig handla bara 1, jag måste ha 2 pga jag aldrig har växel så det blir att man lägger en tjugo

Då borde jag kunna spara den ena påsen till dagen efter - HAHAHAHAAHAHAHAH  

Fler än jag som har eftermiddagskoma  ????



6 kommentarer:

  1. Jag brukar också få koma vid 14snåret. Då tar jag en rejäl mugg kaffe.

    BS Då har du haft bra lön länge då eftersom du kunnat spara så länge, eller ? Nyfiket frågat, vad kommer du att få ut vid pensionen ???

    Ha det gott, Kram !

    SvaraRadera
  2. min mage klara inte mer kaffe idag,har blivit ett antal

    Minns ej vad det stod på lappen denna gång, men jag har ytterliggare 25 år till pension och har sparat i eget pensionsspar i 15 år ca 300:- så det lär väl blir en slant så man bör klara sig
    Fast dom hinner ändra på pensionssytemet än gång till innan det är det dags för.

    SvaraRadera
  3. Som pensionär blir det lite annorlunda. Kommer koman så är det bara att slumra en stund tills krafterna återvänder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt och med en spännande bok bredvid. Jag har ju ett antal år dit

      Radera
  4. Det låter som en väldigt trevlig minikiosk! Mums!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lät nog bättre än vad det är, då det är en korg med en massa små påsar som någon för hand lagt i ett antal godisbitar i, men kl 14.17 så verkar allt så mycket bättre och godare.

      Radera